تعمیر لباسشویی پرند 09124601261

بزرگترین مرکز تعمیر تخصصی انواع مدل های لباسشویی در پرند در محل و منزل شما (( دوو-جی پلاس - پاکشوما-ال جی-اسنوا-سامسونگ-بوش-زیرووات-کرال-آبسال-فریدولین-هیتاچی-کندی-مایدیا-تی سی ال-بوش-ویرپول-کروپ-جنرال آدمیرال-ایکس ویژن-ریتون-کنوود-هیوندای-پارس خزر-ایندزیت-جنرال آدمیرال-آریستون-اینترنشنال آنیل))

تعمیر لباسشویی پرند 09124601261

بزرگترین مرکز تعمیر تخصصی انواع مدل های لباسشویی در پرند در محل و منزل شما (( دوو-جی پلاس - پاکشوما-ال جی-اسنوا-سامسونگ-بوش-زیرووات-کرال-آبسال-فریدولین-هیتاچی-کندی-مایدیا-تی سی ال-بوش-ویرپول-کروپ-جنرال آدمیرال-ایکس ویژن-ریتون-کنوود-هیوندای-پارس خزر-ایندزیت-جنرال آدمیرال-آریستون-اینترنشنال آنیل))

  • ۰
  • ۰

امروز می خواهیم درباره ی پرفروش ترین طرح فرش ماشینی با هم صحبت کنیم. فرش های ماشینی در حدود ۵۰ سال پیش به بازار ایران آمدند. به دلیل تقاضای گسترده فرش در ایران و گرانی فرش دستبافت، فرشهای ماشینی خیلی زود محبوب شدند. تولید انبوه فرشهای ماشینی از دهه ۶۰ آغاز شده است. چندین کارخانه بزرگ محصولات خود را به بازار عرضه کردند و همانطور که قبلاً ذکر شد به دلیل هزینه کم و شباهت آنها به فرشهای دستباف، این فرشها با استقبال خوبی در بین مردم روبرو شدند.

امروزه فرش ماشینی به عنوان اساسی ترین وسیله منزل شناخته می شود. در این مقاله می خواهیم پرفروش ترین طرح فرش ماشینی را بررسی کنیم. فرش های ماشینی با طرح های گوناگونی وارد بازار فرش شده اند. افراد بر اساس سلیقه شخصی و نحوه چیدمان دکوراسیون فضای داخلی می توانند اقدام به خریداری طرح مورد نظر خود کنند.
پرفروش ترین طرح فرش ماشینی

در ابتدا می خواهیم علت پر فروش شدن برخی از طرح های فرش ماشینی را بدانیم و برای این منظور باید در ابتدا دلایل مهم افراد به هنگام خرید یک فرش ماشینی را بررسی کنیم:
فرش ماشینی مدرن با طرح ساده و محبوب

    تکنولوژی و انواع الیاف به کار رفته در فرش ها

پر فروش ترین طرح فرش ماشینی را می توان از طریق فن آوری های مختلف در مواد و تراکم های متفاوت نخ در بافت فرش، به شکلی متنوع تولید کرد. یکی از محبوب ترین فرش های ایران از اکریلیک ساخته می شود. اکریلیک شباهت زیادی به الیاف طبیعی (پشم) دارد. این الیاف از دوام و کیفیت بالایی در مقایسه با سایرین برخوردار است.

از الیاف آکریلیک می توان یک ماده اولیه برای تولید فرشی خوب به دست آورد. در ضمن فرش های اکریلیک قیمت کمی نسبت به سایر فرش ها دارند.
علاوه بر فرشهای ساخته شده از ۱۰۰٪ اکریلیک، ترکیبات اکریلیک و پشم / پلی استر نیز رایج است. پشم های طبیعی گرانتر از الیاف مصنوعی هستند؛ بنابراین در فرش های ماشینی کمتر استفاده می شود.

الیاف مصنوعی دیگری که در فرشهای ماشینی استفاده می شود، پلی استر (ابریشم مصنوعی) و پلی پروپیلن هستند. پلی استر به فرش، جلوه ای براق می بخشد و آنها را مانند فرش های ابریشمی نشان می دهد. این گونه فرش ها دارای پرزهای کم تری مشابه با فرش های اکریلیک و پشمی هستند. آن ها همچنین از ماندگاری کمتری برخوردار می باشند؛ با این وجود در بین بسیاری از افراد محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

    تراکم استفاده شده در بافت فرش ها

از دلایل پر فروش شدن برخی از طرح های فرش ماشینی می توان به دو عامل مهم دیگر که در زیبا بودن طرح فرشهای ماشینی مهم است، اشاره کرد. یکی از آن ها، شانه در فرش ماشینی و دیگری تراکم (گره ها ی) استفاده شده در فرش است. شانه به تعداد گره های موجود در هر متر مربع عرض فرش گفته می شود. به عنوان مثال، یک فرش با ۱۰۰۰ شانه، در یک فرش ۳ * ۴ متر مربع، دارای ۳۰۰۰ گره در عرض فرش است.

تراکم یا چگالی فرش، همچنین به تعداد گره در هر متر مربع طول فرش گفته می شود. به طور کلی، تعداد گره های طول، بیش تر از گره های عرض است. همانطور که در فرشی با تراکم ۲۰۰۰ و در ابعاد ۲ * ۳، در طول فرش ۶۰۰۰ گره وجود دارد. فرش های ماشینی با تراکم بالاتر، شباهت بیشتری به فرش دستبافت خواهند داشت.

    ماندگاری

شاید یکی از دلایل پر فروش ترین طرح فرش ماشینی، ماندگاری آن باشد. فرش های ماشینی بسته به الیاف و نحوه نگهداری می توانند تا ۳۰ سال دوام داشته باشند. جلوگیری از رطوبت در این فرش ها و شستن صحیح آنها، باعث افزایش طول عمر آن ها می شود.

    طرح ها و الگو های به کار رفته در بافت فرش

پیش از این الگوهای فرشهای ماشینی از فرشهای دستبافت الهام گرفته شده بود. از مدل و طرح های آن می توان به:

    طرح آثار باستانی و ابنیه اسلامی
    طرح شاه عباسی
    طرح اسلیمی
    طرح افشان
    طرح بته جقه
    طرح اقتباسی
    طرح واگیره ای یا بندی
    طرح درختتی
    طرح شکارگاهی
    طرح قابی یا خشتی
    طرح گل فرنگ
    طرح گلدانی
    طرح هندسی
    طرح تلفیقی

حتما بخوانید:  مقایسه فرش شگی و فرش شنل

و غیره اشاره نمود.

فرش ماشینی دستباف نما پرفروش

با گذشت زمان و تغییر ذائقه و علاقه مردم همراه با واردات فرش از بلژیک، ترکیه و برخی دیگر از کشورها، الگوهای فرش ماشینی نیز تغییر کرد. طرح های مدرن از جمله اشکال هندسی، اشکال هنری و حتی شکل مدرن ساده و بدون هیچ طرحی در  این روزها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اگرچه فرش های ماشینی با طراحی مدرن در حال گسترش است، اما طرح های سنتی، به ویژه طرح های فرش دستبافت شرقی، هنوز مشتریان خاص خود را دارد.
فرشهای ماشینی مدرن

علاوه بر فرش های ماشینی سنتی که با استانداردهای دستبافت ساخته می شدند، فرش های ماشینی مدرن با انواع مختلفی از اشکال، الگوها و کیفیت ها به عنوان پرفروش ترین طرح فرش ها تولید می شوند. به عنوان مثال، فرشهای کرک دار فرشهایی با الیاف بی نظم طولانی هستند و برای تزئینات مدرن در مکان های خاص استفاده می شوند.

پس این موضوع به ما ثابت می کند هنوز فرش ماشینی با طرح دستبافت از طرفداران بسیاری برخوردار است. فرش های ماشینی مدرن را می توان در دسته ی پر فروش ترین طرح فرش ماشینی محسوب کرد.
کیفیت فرش های ماشینی در بالا رفتن محبوبیت خرید شان

انواع مختلف فرش ماشینی با کیفیت های مختلف برای کاربردهای گوناگونی تولید می شوند. استفاده از الیاف با کیفیت بالا و همچنین کنترل کیفی مناسب در مراحل تولید، منجربه تولید محصولی باکیفیت می شود. عامل دیگر در حفظ کیفیت و دوام فرش، پیروی از روش های استاندارد نگهداری از آن است و شاید به همین دلیل جزو پرفروش ترین طرح فرش ماشینی محسوب می شوند.

در تولیدات جدید فرش سعی شده از الیاف متناسب با صنعت دنیای امروز استفاده شود. اکثر این الیاف ها فاقد هر گونه حساسیت زایی و بیماری های پوستی و تنفسی می باشند. براین اساس کیفیت بالای فرش های تولیدی سبب افزایش تقاضا برای آن ها گردیده است.

بسیاری از فرش های ماشینی تولیدی در ایران از جهت کیفیت و طرح با فرش های خارجی نظیر ترک و بلژیک و غیره برابری می کند و حتی به خارج نیز صادر می شود.
فرش ماشینی مدرن
رده بندی طرح های فرش ماشینی تولیدی در بازار کدام است؟

    طرح های فرش کلاسیک

فرش های تولید شده دستباف که معمولا طرفداران سبک کلاسیک به دنبال آن هستند. ناگفته نماند امروزه فرش های ماشینی بسیار زیبایی با نمای فرش دستبافت تولید می شود که تشخیص ماشینی یا دستباف بودن آن را برای بسیاری از افراد سخت نموده است.

    طرح های مدرن

این طرح ها همان طور که از نام آن نیز مشخص است، متناسب با دکوراسیون های خاص، اسپرت و مدرن است. اغلب این فرش ها با طرحی ساده و یا حتی بدون طرح می باشند. از انواع این فرش مدرن می توان به فرش شگی، بلژیکی، ترک، و غیره اشاره نمود.

    طرح تلفیقی

این شکل از فرش در ظاهر، تلفیقی از طرح های مدرن و سنتی است. این طرح، برگرفته از طرح فرش دستبافت و نقاشی های مدرن ایرانی است؛ که در آن به خوبی مشهود است. این طرح از فرش ها اکنون به صورت صادراتی به بسیاری از کشورها جهت فروش فرستاده می شود.

امروزه طراحان فرش ماشینی با توجه به میل بازار، سعی می کنند، طرح هایشان در دسته سوم که استقبال زیادی از آن شده است یعنی به عنوان پرفروش ترین طرح فرش ماشینی، قرار بگیرد. هنرمندان خلاق با طراحی نقشه های تلفیقی و با رنگبندی های جالب توانسته اند، طرح هایی خلاقانه بوجود آورند که علاوه بر جلب توجه مشتریان داخلی، علاقمندان زیادی از خارج نیز به دست آورند.
فرش ماشینی گل برجسته پرطرفدار
نکته مهم

فرشی که امروز می شناسیم سالهاست که با ماست. در تاریخچه ی فرش باید گفت در ابتدا فرش تنها وسیله ای بود که برای استفاده شخصی تولید شده بود تا از ما در برابر گرما و سرما محافظت کند. بعد ها با پیشرفت دانش بشری و افزایش قوه ی خلاقیت آن ها، تکنیک گره زدن و بافتن فرش طی سالیان متمادی پیشرفت کرد.
حتما بخوانید:  فرش آشپزخانه [ خرید مدل های شیک با لیست قیمت 1400]

با گذر زمان، نقوش طرح های فرش جزئیات بیشتری پیدا کردند به راحتی می توانید پرفروش ترین طرح فرش ماشینی را به صورت آنلاین ببینید. با این وجود فرش ایرانی هنوز هم یک هنر دستی منحصر به فرد برای استفاده افراد محسوب می شود. ناگفته نماند فرش های گره ای ماشینی امروزه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در بسیاری از مواقع نیاز به یک چشم آموزش دیده و با تجربه برای دیدن تفاوت فرش دستباف و فرش تولید شده به صورت مکانیکی است.

اگر بخواهید به بزرگترین تفاوت اشاره کنید، این است که فرشهای گره ای ماشینی فاقد روح در پشت آثار هنری فرشهای دستباف هستند. هر چند که در زمان کنونی نیز ارزش فرش های ماشینی تولید شده نیز بسیار بالا رفته است.
سخن آخر

فرش ایرانی نمادی از فرهنگ و اصالت نیاکان ماست. امروزه فرش ایرانی و فرش های شرقی از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند. فرش ایرانی در دکوراسیون  فضاهای داخلی از منازل، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. استفاده از فرش شرقی ایرانی مدرن ترین قسمت خانه های امروزی است.

فرش ایرانی با طرح ها و الگوهای منحصر به فرد خود، انرژی زیادی را برای محیط خانه ها فراهم می کند. در برخی از کشورها مانند ایران، پاکستان، هند و ترکیه، فروشگاه های خرده فروشی یا فروشگاه های عمده فروشی زیادی وجود دارند که انواع مختلفی از فرش های شرقی یا ایرانی را به فروش می رسانند.

بهترین راه هایی که می توانید فرش های شرقی از جمله پرفروش ترین طرح فرش ماشینی را به راحتی خریداری کنید، فروشگاه های آنلاین است. در فروشگاه های آنلاین، شما می توانید انواع مختلفی از فرش های ایرانی با بهترین قیمت را پیدا کنید. امروزه، بیشتر تأمین کنندگان فرش ماشینی، فروشگاه های آنلاین دارند که محصولات خود را روی آنها عرضه می کنند.
فرش ماشینی مدرن پرفروشنتیجه گیری

فروشگاه فرش عالی قاپو به عنوان معتبرترین فروشگاه فرش شناخته شده است. محصولات فرش در این فروشگاه بسیار متنوع بوده و دست مشتری را برای انتخابی متناسب با سلیقه ی خود باز می گذارد. در این فروشگاه پرفروش ترین طرح فرش ماشینی را به راحتی پیدا خواهید کرد.

تمامی محصولات فرش ما به صورت آنلاین و اینترنتی قابل خریداری و ارسال می باشد. تضمین کیفیت در کنار قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه از ویژگی های فروشگاه فرش عالی قاپو است. جهت خرید فرش کافیست به سایت ما مراجعه کرده و وارد بخش محصولات شوید. پس از انتخاب فرش مورد نظر آن را به شکل اینترنتی سفارش دهید.

 

  • ۰۱/۰۳/۲۲
  • تعمیر لباسشویی