تعمیر لباسشویی پرند 09124601261

بزرگترین مرکز تعمیر تخصصی انواع مدل های لباسشویی در پرند در محل و منزل شما (( دوو-جی پلاس - پاکشوما-ال جی-اسنوا-سامسونگ-بوش-زیرووات-کرال-آبسال-فریدولین-هیتاچی-کندی-مایدیا-تی سی ال-بوش-ویرپول-کروپ-جنرال آدمیرال-ایکس ویژن-ریتون-کنوود-هیوندای-پارس خزر-ایندزیت-جنرال آدمیرال-آریستون-اینترنشنال آنیل))

تعمیر لباسشویی پرند 09124601261

بزرگترین مرکز تعمیر تخصصی انواع مدل های لباسشویی در پرند در محل و منزل شما (( دوو-جی پلاس - پاکشوما-ال جی-اسنوا-سامسونگ-بوش-زیرووات-کرال-آبسال-فریدولین-هیتاچی-کندی-مایدیا-تی سی ال-بوش-ویرپول-کروپ-جنرال آدمیرال-ایکس ویژن-ریتون-کنوود-هیوندای-پارس خزر-ایندزیت-جنرال آدمیرال-آریستون-اینترنشنال آنیل))

  • ۰
  • ۰

فرش ایرانی در کاخ های جهان یکی از فاخر ترین و گران سنگ ترین صنایع دستی است. این کالای لوکس در بسیاری از کاخ های جهان استفاده می‌شود. این موضوع به آن خاطر است که مالکین کاخ ها بهترین های جهان را در کنار هم گردآوری می کنند تا کاخ زیبایشان هر چه بیشتر خود نمایی کند و لوکس تر به نطر برسد. در این مقاله قصد داریم قالی های ایرانی را معرفی کنیم و محل، کاخ و یا موزه هایی که از آنها نگهداری می شود را نیز نام ببریم. در ادامه مطلب با نمونه هایی بی نظیر و تکرار نشدنی از قالی های ایرانی آشنا می شوید که هنر ایرانی را بیش از پیش به رخ جهانیان می کشاند. در ابتدای این مقاله از استفاده فرش های ایران در نقاط مطرح سخن به میان میاوریم.

فرش مشاهیر
فرش ایرانی در کاخ نیاوران

در ایران و در تهران که پایتخت ایران است سه کاخ بزرگ پایتخت با فرش ایرانی پوشانده شده است، این فرش ها در هیچ کجای جهان نظیر ندارد، زیرا به طور خاص و ویژه مزین کاخ های ایرانی است. “فرش داستان شیخ صنعان و دختر ترسا” و “فرش سلاطین” از جمله فرش هایی است که در کاخ نیاوران گسترانیده شده است و زیبایی و  نکات خارق العاده در آن بسیار است. در این کاخ ها همه لوازمی که استفاده شده است گران قیمت و فاخر است، این استقبال پادشاهان گذشته از فرش ایرانی اشاره به این دارد که فرش ایرانی در جهان بی نظیر است. “فرش مشاهیر” یکی از فرش هایی است که در کاخ های تهران گسترده شده است مساحت این فرش ۱۸ متر مربع است که در تاریخ ۱۲۹۹ به دست علی کرمانی بافته شده است و طرح این فرش توسط حسن خان شاهرخ ای طراحی شده است.

طراحی این فرش با اقتباس از کتاب عجم طراحی شده و همچنین در متن فرش از قسمت هایی از این کتاب نیز نام برده شده است در قسمت های پایینی فرش هم عکسی از شاه احمد قاجار نقش بسته شده است. نام پادشاهان و سلاطین ایرانی در متن این فرش به وضوح به چشم می خورد و اسامی آنها از کیومرث، سیامک، هوشنگ، تا مهرداد اول، آقا محمد خان و فتحعلی شاه ، هلاکوخان و چنگیزخان استفاده شده است که سلاطین معروف هستندو بر روی این فرش تصاویر پادشاهان اسطوره ای که در شاهنامه موجود است نقش بسته است. فرش هایی که در این کاخ ها استفاده شده است از تمام شهرهای مختلف ایران به کاخ نیاوران آورده شده‌اند.
حتما بخوانید:  چرا فرش وینتیج؟

فرش ایرانی 6
فرش های کاخ گلستان

فرش های نفیس و زیبایی از دوره های قاجار و پهلوی در کاخ گلستان استفاده شده اند. که عموم طرح های این قالی های زیبا محرابی، تصویری و لچک و ترنج هستند. جنس نخ این فرش ها از ابریشم و پشم است که متعلق به شهرهای تبریز ، اراک ، سنندج هستند و متاسفانه بافندگان آن ها مشخص نیستند.
فرش ایرانی در کاخ سفید

در حالیکه تحریم های ایران به شدت صادرات فرش را تحت تأثیر قرار داده است عکس هایی که ترامپ بر روی قالی های بافته شده توسط ایرانیان به یادگار گرفته است نیز قابل توجه است زیرا در کاخ سفید از فرش ایرانی استفاده شده است. این موضوع باری دیگر فاخر بودن فرش ایرانی را به رخ جهانیان می کشاند و دیدگان را به خود مجذوب می کند.
قالی ایرانی در کاخ ریاست جمهوری اتریش

قالی ایرانی در کاخ ریاست جمهوری اتریش نیز زینت بخش این کاخ زیباست. باید این نکته را در نظر بگیریم که بزرگترین کاخ های پنج قاره جهان بدون هنر بافندگان فرش چیره دست ایرانی زینت و روشنایی ندارند. همه کارهای که نام برده اشاره به این دارند که فرش ایرانی یکی از صنایع دستی بی نظیر و تکرار نشدنی در جهان می باشد، که در کاخ های بزرگ و کوچک دنیا استفاده می شود. قالی ایرانی در وزارت خارجه بریتانیا نیز استفاده شده است که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.

فرش ایرانی

البته فرش هایی از این دست فقط در کاخ ها  استفاده نمی شوند، بلکه فرش های فاخر در موزه های جهان نیز قالی ‌های ایرانی چون ستاره ای میدرخشند.
قالی ایرانی در موزه های جهانی

موزه آرمیتاژ از موزه های بزرگ در سطح سن پترزبورگ روسیه می باشد که در این موزه ۳ میلیون اثر فاخر هنری برای نمایش عموم قرار داده شده است. این موزه کاخ زمستانی نام دارد که در گذشته محل سکونت تزارهای روسیه بوده است موزه آرمیتاژ از مجموعه های متفاوتی نظیر نشان‌ها جواهر سلطنتی و طلاهای باستانی استفاده شده است. در این موزه فاخر و بزرگ فرش پازیریک قدیمی ترین قالی ایرانی جهان همچون نگینی می درخشد. فرش پازیریک با استفاده از المان های مختلف با مفهومی عمیق اشاره به این دارد که توسط بافندگان چیره دست ایرانی بافته شده است زیرا مشخصات آن با فرش های ایرانی کاملا مطابقت می کند. البته این چند موردی که ذکر شد تنها بخش انگشت شمار این ماجراست، قالی ایرانی در کاخ های مختلفی چون، موزه ها، تالارها، کاخ ها منازل بزرگ و لوکس و حتی به شکل تابلو فرش استفاده شده است. ذکر این مسائل به دلیل حفظ ارزش قالی ایرانی و نگهداری از این میراث بزرگ است.https://rugs.com

  • ۰۱/۰۳/۲۲
  • تعمیر لباسشویی